Jaar waarin het project heeft plaatsgevonden:

Aanvragende organisatie:
Dassenwerkgroep Loonse en Drunense Duinen e.o.

Projectbeschrijving:
De Dassenwerkgroep heeft als doel de das te volgen, beschermen en zijn leefomgeving te verstreken. Het werkgebied van de Dassenwerkgroep ligt in de driehoek Geertuidenberg, Tilburg  en ’s-Hertogenbosch.  Het dassenwerk van de werkgroep bestaat onder andere uit monitoring van dassenburchten. Advies geven over verkeersvoorzieningen, verkeers- en waterveiligheid (dijken) en wetgeving. Medewerking verlenen bij verplaatsing van dassenburchten en meldingen van dode en gewonde dassen beoordelen en gewonde dassen proberen te redden. Nagaan van verstoringen van dassen en dassenburchten en zo nodig ingrijpen. Het natrekken van dassenmeldingen buiten ons gebied. Het opstellen van richtlijnen, documentatie verzorgen, schrijven van artikelen en kwartaal- en jaarverslagen en historisch onderzoek doen. In 2019 is met de bijdrage van Stichting Jacques de Leeuw een das geprepareerd t.b.v. daslezingen op basisscholen en zijn nachtkijkers gekocht.