Jaar waarin het project heeft plaatsgevonden:

Aanvragende organisatie:
Harmonie Kaatsheuvel

Projectbeschrijving:

Met het project Music@school laten ze kinderen van groep 4 in vijf lessen op een speelse en actieve wijze kennis maken met blaas- en slaginstrumenten door het instuderen van een muziekwerk. In de les kiezen de kinderen het instrument waarmee ze tijdens de laatste les in de theaterzaal van het Klavier een klein concertje geven voor de ouders, de familie en schoolgenoten. De kinderen spelen dan samen met het Midden Orkest van Harmonie Kaatsheuvel. De lessen worden door professionele muziekdocenten gegeven. Vrijwilligers van de harmonie zorgen voor de ondersteuning.

Op maandag 11 en 18 maart was de afsluiting van het project. Meer dan 500 bezoekers kwamen naar het optreden in de  theaterzaal. Het eindresultaat was dat 16 kinderen zich hebben ingeschreven voor in totaal 32 proeflessen. 6 kinderen hebben zijn lid geworden van de slagwerkgroep. Weer een geweldig resultaat.